Tuesday, 20 March 2012

And God created shoes


  
My story has begun many years ago, if to be precise twenty years ago it was. Back then being a 5 years old and wearing two pairs of woolen socks I would sneak into my mum’s closet and skipping a few heartbeats would take out her pumps. They were a pair of dark blue court shoes with a golden trim. (To explain quick the woolen socks part: I just had to wear them otherwise the shoes would be simply too big to walk in). I still think if at that ever moment a magic fairy appeared and offered me a pair of glass slippers and a prince as a free addition I would kick her out of the house in the most inappropriate for a 5 years old way. Back then there was nothing, absolutely nothing more beautiful in the whole world for me than that blue court shoes.
I’m looking in the past and coming back to the present, and wondering whether something has changed in those 20 years? Yes, I don’t need a pair of woolen socks to fit a shoe, I don’t sneak to my mum’s closet (half true though) anymore and I buy my Manolos’ on my own money. Yet with the same tremble I glaze at the delicate heels, at the thin ankle straps, at the dimly glowing skin, at the sophisticated design and my heart sinks just the exact same way as when I was 5.  Because wearing each new pair of shoes transforms everything as in a magic fairy tale. One pair and you are a beautiful princess, another - a brave pirate, third - a tomboy.  Or you could simply be yourself but a little bit better, prettier and with a bit more of a charming walking. But the most important is that with each and every new pair you can leave your own inimitable footprint in history.  I put on my python slink-backs, walk out of the house: World, Hold On! Im coming!
____________________________________________________

И БОГ СОЗДАЛ ТУФЛИ
Моя история начилась много лет назад, если быть точной и ставить точку отсчета на кривой времени, то 20 лет назад. Когда я, будучи 5 лет отроду, в двух парах шерстяных носок и толстых колготках доставала с трепетанием сердца из маминого шкафа ее туфли-лодочки. Они были синее с золотой каемкой. Думаю, если бы в тот момент предо мной явилась волшебная фея и предложила мне хрустальные башмачки вместе с принцем в придачу, так сказать, я бы ее выставила самым неприличным образом за дверь. Тогда для меня не было ничего прекраснее тех синих лодочек, в которых я могла с трудом сделать 5 шагов и то при наличие 2х пар шерстяных носок.

Изменилось ли что-нибудь за прошедшие 20 лет? Да, мне не нужны те носки, да и тайком в мамин шкаф я больше не залезаю, я сама покупаю свои лобутинс и маноло, но я все с тем же замиранием смотрю на изящно своянные каблуки, на тонкие ремешки, на отдающую манящим полусиянием кожу, на аккуратные застежки и средце мое все так же трепещет. Потому что одевая каждую новую пару, как в сказке, все преображается. И можно в один миг стать  прекрасной принцессой, в другой отважной разбойницей, а в третий  задорным мальчишкой или просто оставаться самой собой, но немного лучше, немного смелее, немного привлекательнее и немного с более чарующей, манящей походкой. А самое главное – каждой новой парой туфель можно оставить свой неповторимый след в истории.  Надеваю босоножки на каблуках из кожи питона и выхожу за дверь, и повторяю за мульяшкой из «Пинки и Брейн»: "Сегодня я буду завоёвывать мир!"

20 comments:

  1. На последней фотографии ваши туфли? Мечта! Но вряд ли смогла бы пройтись на таких)

    ReplyDelete
  2. eheheheheheheeh!! my stori is very similar....!!

    new post from Dominican Republic on my blog: I'm waiting for your comment!!!
    www.thecurlylady.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Все мы когда-то взрослеем и приходит время самостоятельности! Но иногда мы все равно вспоминаем, что где-то в глубине души мы еще те же дети, которые способны радоваться даже мелочам!

    ReplyDelete
  4. thank god! Love your shoes, so jealous right now

    ReplyDelete
  5. ;)
    I love shoes too SO MUCH!!!

    http://estilohedonico.blogspot.pt/

    xoxo

    ReplyDelete
  6. аааа туфли))) я тоже себя порадовала на днях

    ReplyDelete
  7. i used to love shoes so much, and always try on my mums shoes, and you know..sometimes i still do that!! :)

    ReplyDelete
  8. oh, Alexandra, I totally share your love for shoes. beautiful, unique shoes are an addiction and it's almost impossible to stay away from those while shopping. your collection looks spectacular btw and I like the fact most of the shoes are rather neutral and will go with almost everything.
    gosh, now I really want the annoying snow to vanish for good so I could finally take out my shoes!! :P

    Maiken/
    Maikeni blogi - part of me

    ReplyDelete
  9. Так пишешь интересно, читается на одном дыхании! Сейчас изучаю твой блог с начала, очень увлекательный! Туфли все красивые, смотрю, все в одной цветовой гамме, а последние оранжевые твои?

    ReplyDelete
  10. I love your story about shoes, you're right that they are magical! You have a truly beautiful collection

    ReplyDelete
  11. You have a really great collection here , i just love shoes as much as bags!

    ReplyDelete
  12. OMG! Love the orange pair, the heels are beautiful! :)
    I´m crazy for the shoes :P
    regards.

    ReplyDelete
  13. great collection of shoes!!
    xo
    www.stylegod7.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Love those shoes!! :)

    xoxo,
    thelivingcloset.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Ha - I love this post title... and of course those fabulous shoes!

    XO
    www.pearlsandpaws.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Как же я люблю твой блог :) Скучала по нему!
    Странно, но туфли даже пару лет назад не были моей страстью.. Я раньше вообще "страдала" только по мини-юбкам (их у меня неприличное количество и ну очень неприличной длины :)), а сейчас тоже подсела на туфельки. Взрослею чтоли)

    VIEW FROM HEELS

    ReplyDelete
  17. shoes! shoes! shoes! Love them!

    www.afterflats.com

    ReplyDelete
  18. I love this post and how you've written it! Given the difficult week I've had, this post instantly made me happy! Thank goodness god made shoes ;)

    ReplyDelete
  19. Я считаю, что можно иметь пару платьев, брюк и блузок, но туфель должно быть МНООООООГО! У меня тоже коллекция уже собралась, на разные случаи жизни. Некоторые я одевала всего 1-2 раза. Но они стоили того, чтобы их купить!

    ReplyDelete
  20. Alexandra, you have described your discovery and love for shoes beautifully! Manolo would be proud of you and of your collection...

    ReplyDelete